Дія: Цифрова держава

Єдиний портал цифрових державних послуг в Україні

Більше 19 млн користувачів і 71% задоволених послугами українців, відповідно до показника лояльності Net Promoter Score.

Компанія Kitsoft на замовлення Міністерства цифрової трансформації України розробила найпотужнішу IT-платформу державних сервісів — Дія. Портал надає понад 100 популярних послуг онлайн, якими користуються понад 19 мільйонів громадян. Ми продовжуємо вдосконалювати платформу та розробляти на ній нові онлайн-сервіси.

Як все починалось

У 2019 році цифровізація стала одним із пріоритетів уряду України. Ідею Держави в смартфоні, зручних і прозорих державних онлайн послуг, Володимир Зеленський, Президент України, вперше презентував на найбільшій ІТ-події країни IForum.  

Для реалізації цієї амбітної ідеї створили Міністерство цифрової трансформації на чолі з Михайлом Федоровим. Мета міністерства — цифровізація 100% державних послуг, щоб «побудувати найзручнішу країну в світі». Потужна прихильність Президента забезпечила «політичну волю» масштабним змінам.

Так почався шлях створення цифрової держави, у центрі якої — людина. Концепція прозорої і людяної держави закодована в акронімі ДІЯ: "Держава і я”, менше черг — більше життя.

Президент Володимир Зеленський на IForumЗображенняПрезидент Володимир Зеленський на IForum

Вже за два роки Дія стала великою екосистемою цифрових державних сервісів, в тому числі:

  • Мобільний застосунок Дія, в якому відображаються особисті документи, штрафи, проводяться опитування громадської думки;

  • Портал Дія, де можна отримати більше 100 державних послуг онлайн: швидко, зручно та людяно. 

Щоб користувачі отримали цілісний досвід, ми заклали технологічну основу для їх взаємодії.

Якщо бізнесу завжди було близьке прагнення до інновацій і швидкості, то на рівні державних установ, з властивою їм бюрократією, Дія стала справжньою революцією для країни, а також інструмент для державного управління під час спалаху Сovid-19 та вторгнення рф на територію України. 

Розробка і запуск

Однією з найбільших проблем державних послуг, зазвичай, є розрізненість інформаційних рішень. Кожен ресурс розроблявся різними командами, які використовували різні технології і проходили повний цикл розробки. Такий підхід дорогий, довгий і негнучкий.

Після того, як Міністерство цифрової трансформації ініціювало створення єдиного порталу електронних послуг Дія, наша компанія запропонувала своє рішення та виграла тендер на розробку порталу. 


Презентація платформи Дія на Diia SummitЗображенняПрезентація платформи Дія на Diia Summit

Ми багато років спеціалізуємося на створенні електронних державних сервісів і розвиваємо власну low-code платформу Liquio, на основі її технологій і була побудована Дія.

Цифрова платформа Дія – маркетплейс різних державних послуг, кожна з яких є окремим модулем. Послуги можуть налаштовувати бізнес-аналітики та конфігуратори, в той час, як участь програмістів мінімальна. 

Декілька команд одночасно розробляють десятки різних сервісів. Вони використовують однакові підходи та стандартний набір елементів інтерфейсу та інтеграцій із зовнішніми сервісами. Вони не заважають один одному і не мають впливу на ядро коду. Такий підхід дозволяє швидко масштабувати та адаптувати систему до потреб і викликів.

За бренд і комунікаційну стратегію відповідала агенція Fedoriv, за дизайн — Spiilka. Як розробники, ми консультували щодо технічних можливостей, як послуги можуть працювати, наскільки ті чи інші елементи можна реалізувати на платформі. Разом аналізували та проєктували перші послуги. Дизайн Дії отримав міжнародну нагороду RedDot.

Перший реліз порталу Дія відбувся вже за півроку, 6 лютого 2020 року на Дія Summit, де були презентовані перші онлайн послуги — комплексний сервіс для батьків новонароджених єМалятко і послуги для ФОП.

Менше черг — більше життя

Ми не просто оцифрували паперові процеси, а трансформували їх: вивчили нормативну базу, проаналізували процеси, максимально спростили та автоматизували. Завдяки глибокому аналізу та редизайну бізнес-процесів людина бачить і відповідає тільки на ті питання, які стосуються конкретно її випадку.

Наприклад, при реєстрації ФОП раніше потрібно було заповнювати паперову форму із 70 полями. Завдяки редизайну, ми її спростили до 12 полів в онлайн-заявці. А молоді батьки тепер не мають їхати в ДРАЦС і стояти в чергах, а можуть зареєструвати дитину і отримати до 9 послуг повʼязаних із народженням дитини в одній заяві онлайн.Михайло Федоров презентує мету Міністерства цифрової трансформації — «Побудувати найзручнішу державу в світіЗображення: Михайло Федоров презентує мету Міністерства цифрової трансформації — «Побудувати найзручнішу державу в світі»

З електронних заявок на послуги прибрали правову мову, витяги із законів тощо. Нові онлайн-процеси побудовані з кількох простих кроків і мають опис, підказки, пояснення, які написані відповідно до нормативних вимог, але людяною мовою. 

Послуги в Дії максимально автоматизовані завдяки взаємодії з державними реєстрами, які вже містять ті чи інші дані про людину. Це відповідає концепції, що «мають бігати дані, а не люди».

Автоматизація полегшує життя чиновнику, адже йому не потрібно перевіряти всю інформацію вручну. І в той же час вона запобігає зловживанням та мінімізує корупційні ризики. 

Через велику кількість особливостей державних реєстрів та часто низьку якість інформації в старих реєстрах, інтеграції стали найбільшим викликом на старті. Але ми подолали цей барʼєр і на сьогодні Дія взаємодіє з близько 50 зовнішніми системами.

Команда Kitsoft на Diia SummitЗображення: Команда Kitsoft на Diia Summit

Для того, щоб якісні цифрові сервіси стали можливими, була необхідна правова передумова, законодавчі зміни, які впроваджує Міністерство цифрової трансформації.

Електронний кабінет

Для входу в електронний кабінет громадянин підтверджує свою особу електронним підписом. Кабінет є єдиною точкою входу до всіх сервісів на порталі: 

  • відображаються документи та особиста інформація: про бізнес, майно, земельні ділянки, податки тощо, яка міститься в державних реєстрах;

  • відкривається доступ до онлайн-послуг;

  • приходять повідомлення про результати наданих послуг та замовлені документи.

Онлайн-послуги

Сьогодні на платформі Дія вже більше 100 державних онлайн-послуг. 

Онлайн документи та довідки

Застосунок відображає особисті документи з державних реєстрів, такі як паспорт, свідоцтва про народження дітей, водійські права, тощо. Під час спалаху Covid-19 додали електронні сертифікати про вакцинацію, які визнавались на міжнародному рівні.

На порталі можна замовити витяг про несудимість, інформацію з реєстру речових прав на нерухоме майно, витяг з ЄДР, витяг з реєстру застрахованих осіб, довідку про доходи та інші довідки. А також замовлення дублікатів свідоцтв та витягів з актових записів: про народження, смерть, зміну імені, шлюб та розірвання шлюбу.

єМалятко

Це комплексна послуга для батьків новонароджених. За однією онлайн заявою, можна зареєструвати народження дитини та отримати до 9-ти державних послуг від різних органів влади, потрібних при народженні дитини. Детальніше про кейс єМалятко

еПрописка

Раніше, щоб зареєструватися за новою адресою, ходили з однієї служби до іншої за обома адресами, а військовозобовʼязані громадяни мали ще й іти вносити зміни в військоматі. В Дії можна змінити прописку в кілька кліків за допомогою однієї онлайн-заявки. Якщо людина прописується в чужій нерухомості, підписати заяву мають усі співвласники. Для цього передбачений механізм мультипідпису. 

Також доступні послуги: Зміна місця проживання, Зняття з місця проживання, Витяг про місце проживання.

Шукачам роботи

До цих послуг відносяться: Отримання статусу безробітного та Зняття зі статусу безробітного. Вперше ці послуги ми запускали під час пандемії Covid-19, яка також стала причиною звільнень. Люди мали стати на облік тоді, коли всі установи були закриті. Завдяки нашим технологіям ми запустили ці послуги за два тижні. Далі вносили в них зміни відповідно до умов в країні, в тому числі з початком війни.

Соціальна допомога

Послуги в цій категорії направлені на підтримку населення за певних життєвих умов, наприклад, Заява на субсидію, Допомога на дітей одиноким матерям/батькам, Допомога з усиновлення, Допомога особі з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, Допомога по догляду за хворою дитиною, тощо.

Реєстрація бізнесу 

Спочатку ми цифровізували процеси відкриття і закриття бізнесу, а також внесення змін про бізнес, а потім і повністю автоматизували їх. Надання цих послуг відбувається взагалі без участі чиновника. Система автоматично перевіряє дані і записує їх в реєстр. Мінцифра наголошує, що зараз в Україні найшвидша реєстрація бізнесу в світі.

Послуги включають: відкриття, закриття, внесення змін, в тому числі КВЕДів — для ФОП, відкриття і закриття ТОВ, а також специфічні для певного виду діяльності, наприклад, реєстрація потужностей оператора ринку харчових продуктів.

Гранти для бізнесу

Ми створили на платформі функціонал, який дозволяє швидко створювати конкурси, збирати заявки, а також прозоро опрацьовувати їх спільно із донорами, банками та іншими повʼязаними установами. Для цього розробили інструмент, який конвертує дані із заявки в такі формати, які може обробити та чи інша ІТ-система.

В Дії доступні наступні гранти для бізнесу: Грант на сад, Грант на теплицю, Грант на переробне підприємство, Грант для ветеранів та членів їхніх сімей та інші.

Для будівництва

Ця категорія охоплює велику кількість онлайн-послуг для будівництва споруд різних класів — від зведення парканів до будівництва житлових комплексів і промислових об'єктів (СС1, СС2, СС3) на різних етапах будівництва — від дозволів на старті до введення в експлуатацію. Кожна послуга потребує складної логіки та передбачає десятки варіантів сценаріїв. 

Детальніше про результати цифровізації будівництва за 3 роки написали тут.

Антикризові

Через вторгнення рф в Україну постраждали громадяни і бізнес. Можливість швидко запускати послуги на платформі допомагає державі надавати вчасно необхідні послуги населенню: Отримання і Скасування статусу ВПО, Повідомлення про пошкоджене майно, Компенсація бізнесу за працевлаштування ВПО, участь в програмі єВідновлення та інші.

Ми також працюємо над іншими послугами:

еРезидент

Комплексна послуга, яка дозволяє іноземціям стати резидентами України онлайн, зареєструвати бізнес, стати на облік в податковій, відкрити рахунок в банку для того, щоб вести господарську діяльність.

еПідприємець

Це комплексна послуга для бізнесу, для реалізації якої ми розробили спеціальну технологію. В одній заяві можна замовити кілька послуг, і система автоматично будує процес обробки даних, направлення їх в наступну організацію, тощо.



Довідково

Портал розроблений на замовлення Міністерства цифрової трансформації за підтримки міжнародних донорів та партнерів: USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS», Програми EGAP, що фінансується Швейцарською агенцією з розвитку та співробітництва та реалізується Фондом Східна Європа та Innovabridge, проєкту USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія» та проєкту EGOV4UKRAINE програми U-LEAD з Європою.

Клієнт
Міністерство цифрової трансформації України
https://diia.gov.ua
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux