Kitsoft створили понад 200 рішень для держави, включно з порталом Дія та послугами на «Київ Цифровий». Тепер компанія масштабує власну low-code платформу Liquio на ринках ЄС і Африки. У розмові з LIGA.net CEO Kitsoft Олександр Єфремов розповів про створення Liquio, можливості платформи, інтеграцію AI, а також про міжнародні плани компанії.
Про Liquio та її можливості
Liquio — платформа, створена командою Kitsoft для швидкого запуску державних цифрових сервісів. Вона поєднує сучасну архітектуру та інтеграцію зі штучним інтелектом. Платформа дозволяє швидко налаштовувати логіку бізнес-процесу, вносити зміни та масштабувати рішення без втручання в код. Завдяки цьому нові сервіси можуть запускатися всього за 4–6 тижнів і витримувати надвисокі навантаження.
У межах Liquio доступний широкий функціонал, який охоплює ключові типи державних сервісів:
- Портальні рішення. Це сценарії подачі заявки на будь-яку державну послугу. У деяких випадках процес можна автоматизувати повністю, коли заяву навіть не розглядає людина — як у випадку з відкриттям ФОП через Дію.
- Кейс-менеджмент. Це робота з «текою» даних про людину чи юрособу, на основі яких ухвалюється рішення — наприклад, про надання дозволу. Такий процес також можна побудувати на Liquio.
- Державні реєстри. На відміну від звичайної бази даних, реєстр не містить копій паперових документів — він є джерелом офіційної інформації.
Це три основні напрями функціоналу, але не єдині. Наприклад, на платформі можна створювати й мобільні застосунки.
Low-code зменшує витрати на розробку
Для створення одного продукту на Liquio зазвичай достатньо одного бізнес-аналітика (або product owner), 1–2 low-code розробників (Kitsoft часто наймає фахівців на рівні trainee та навчає всередині компанії), одного QA та проєктного менеджера. У середньому продукт, який у класичній розробці створювався б від пів року до року, на Liquio реалізується приблизно за півтора місяця.
Для старту роботи з платформою достатньо базових знань JavaScript. Trainee-розробники вже на другому тижні можуть брати невеликі задачі та приносити практичну користь. А протягом трьох місяців повністю опановують необхідні навички для роботи з платформою.
Зображення: Команда Kitsoft представили low-code платформу Liquio на Global DPI Summit у Південній Африці
Продукти, створені на Liquio
На Liquio наразі реалізовано понад 200 рішень. Найвідоміший і знаковий проєкт – вебпортал Дія.
Також Kitsoft розробляли послуги для екосистеми цифрових послуг міста Києва “Київ Цифровий”: бекенд для деяких мобільних сервісів і внутрішні процеси з надання муніципальних послуг.
Ще один важливий проєкт – це реєстр ветеранів і послуги для допомоги їм, як-от “Шлях пораненого”. У цього проєкту підвищені вимоги по кібербезпеці, тож команда Kitsoft реалізовувала додаткові рівні захисту. Реєстр ветеранів також інтегрували із Дією.
Зараз компанія працює над проєктом Playcity — першою чергою системи онлайн-моніторингу азартних ігор, яка має на меті забезпечити державі реальне відображення діяльності організаторів та прозорість у сплаті податків. Це дуже велика система з великими вимогами до кількості транзакцій.
Про інтеграцію AI у Liquio
У Liquio впроваджено вбудовані AI-інструменти, які допомагають зробити процес створення сервісів ще швидшим, гнучкішим і розумнішим.
AI Builder. Сервіс, який генерує форми на основі текстового опису. Є певні вимоги до структури опису, але це не код — радше технічна специфікація, яку формує бізнес-аналітик.
Copilot на основі Gemini. Інструмент, що пропонує варіанти коду з урахуванням контексту мови програмування та внутрішніх документів проєкту — наприклад, нормативних актів, за якими створюється послуга.
AI-асистент. Допомагає орієнтуватися в архітектурі та структурі Liquio, а також у бібліотеці компонентів.
Можливості використання AI для замовників
У співпраці з Мінцифри команда Kitsoft у цьому році реалізувала рішення Дія.AI. На стороні міністерства було донавчання моделі та підключення до неї. А на стороні Kitsoft – виклик послуг, тобто MCP-протокол (аналог API для АІ-агентів). Вже зараз через Дія.AI можна замовити послугу Витяг про доходи, і перелік послуг поступово розширюється.
Також компанія розробляє рішення, яке допомагатиме державним службовцям швидше вносити інформацію в систему. Це сканування документів (як надрукованих, так й написаних від руки), та транскрибування аудіо. Відповідно, якщо людина звернеться за послугою у ЦНАП, з цими інструментами їй зможуть допомогти швидше.
У планах — надати клієнтам механізм управління даними, на яких навчається АІ. Щоб адміністратор системи міг сам обирати, що буде знати АІ-помічник, а що ні.
Конфіденційність при інтеграції AI
У роботі з AI у Liquio застосовується фільтрація й повна деперсоналізація даних.
До AI не передаються ідентифікатори особи, тільки суть запиту: наприклад, особа хоче відкрити бізнес і потребує інформації, як їй це зробити.
— розповідає Олександр Єфремов, CEO Kitsoft.
До моделі передається лише узагальнена інформація, без конкретних персональних деталей. А після отримання відповіді від AI система локально підставляє до неї релевантні персональні дані.
Міжнародна експансія Kitsoft
Kitsoft відкрили дочірню компанію в Брюсселі, BellDoc, і її команда вже реалізувала цифровізацію процесів відкриття LLC (аналог ТОВ) в Бельгії.
Зараз команда веде на фінальній стадії переговори з декількома африканськими країнами, які хочуть цифровізувати послуги.
Також цього року відкрили компанію в Берліні – Kitsoft Germany. У Німеччині компанія бачить значний потенціал: це великий і розвинений ринок із численними муніципалітетами, суттєвими бюджетами та зростаючим інтересом до GovTech-рішень.
Зображення: Команда Kitsoft на Smart Country Convention у Берліні
Ми не конкуруємо із solution-провайдерами, на місцевих ринках їх достатньо, а хочемо їм допомогти, надати інструмент для швидшої цифровізації та запуску продуктів.
— зазначає Олександр Єфремов, CEO Kitsoft.